Aside

Energizer Night Run 2012

De week begint met veel ongeduld! Woensdag is het eindelijk eindelijk eindelijk zover: de infosessie van de triatlon. Motiverende filmpjes, enthousiaste sprekers, goede sfeer maar jammer genoeg ook een prijs om van achter over te vallen :(.

De doelen voor dit seizoen worden bijgesteld: het wordt de marathon van Parijs in plaats van triatlon. Met heeeeel veel loopwedstrijden tussen in. Fun fun fun :).

Vrijdag is het dan tijd voor de mooiste jogging die ik ooit heb gelopen: de Energizer Night Run.
Na wat gps en parkeerstrubbelingen halen we onze mooie looptshirt en hoofdzaklamp op. Een filevrije plasstop, wat stretchen en dan naar de start.

We staan met een 5000 tal lopers aan de ingang van het Rivierenhof en zoals altijd ben ik redelijk zenuwachtig. Gisteren 14 km gelopen en toch doe ik weer in mijn broek voor deze 9,7 km :).

Een enthousiaste, verklede batterij kondigt de start aan en we zien honderden lichtjes verdwijnen in het bos. Magisch!!
En het wordt nog vele beter!
Vuurspuwers, bellenblazers, drummers, dansende lichtjes, toortsen, een prachtig verlicht meer en dito kasteel, een ongelofelijke sfeer: kippevel!

Mar en ik coachen Tine naar haar eerste 10 kilometer en we tetteren de hele weg lang. Puur genieten :).
Het is wel redelijk warm en het zweet loopt in straaltjes van mijn zaklamp over mijn hoofd. Denk niet dat ik nog veel met dat ding ga rondtjolen :).

We horen om de 10 minuten dat het nog 2,5 kilometer is, verwarring alom, maar dan zien we in de verte de finish.
We halen de ene na de andere loper in, trekken nog een sprintje en dan zijn we er!!! 😀

Tine, proficiat! Je hebt dat super gedaan!

Merci voor je reactie!