Afbeelding

Hong Kong Disneyland

Vandaag is de dag dat ik alle Disney resorts in de wereld ga bezocht hebben, kinda supercool :)!

Hong Kong Disneyland is zeer gemakkelijk te bereiken met de metro en heeft zijn eigen stop en treintjes inclusief Mickeyramen.
Als we toekomen is de eerste indruk al meteen super! Prachtig metrostation! Het park mag dan klein zijn, het heeft zeer veel geluk met zijn ligging in het overvloedige, weldadige groen van Lantau Island.
We hebben onze toegangsticketten online gekocht en moeten dus naar de Magic Ticket booths. Visakaart insteken en hup daar zijn onze tickets al! Geen wachtrij en heel erg snel.

Door de trage security en ticketcontrole en dan zijn we binnen.
Ik kan niet anders denken dan: charmant! Alles is schattig, klein maar fijn. Tot het kasteel in zicht komt…. AUWCH! Dat is de naam kasteel zelf niet waard. Serieuze teleurstelling.

20130730-220346.jpg

20130730-220407.jpg

We haasten ons meteen naar de nieuw geopende Mystic Manor in Mystic Point, maar die is gesloten…. Tedoeme!
Ze zeggen ons om over een uur terug te komen en we gaan dan maar naar Big Grizzly Mountain Runaway Mine Cars in Grizzly Gulch.
De thematisatie is clean en gepolijst zoals heel het park. Het is allemaal iets te netjes en te leeg.
Ondanks dat het eerste gedeelte van de attractie vrij tam is, zijn de Chinezen rap onder de indruk en schreeuwen ze ons doof. Net als ik denk dat deze coaster toch niet zo wauw is, krijgt het ding toch nog wat peper in zijn gat. We worden à la Expedition Everest achterwaarts gelanceerd en na een ontploffing van de Grizzly Bear vliegen we met extra vaart weer naar voor.
Hoe meer we hem doen, hoe meer we de attractie appreciëren.

Toy Story Land is mooi, maar te weinig schaduw op een broeihete dag zoals vandaag. Er zijn opnieuw veel lange, lege wegen en het park voelt onaf aan.
It’s a small world en Space Mountain zijn dan wel weer toppers in vergelijking met de andere parken maar Winny the Pooh is in Tokyo beter.

20130730-221110.jpg

Tegen de middag is er intussen massa’s volk en zowat overal is het 60 minuten aanschuiven, Mystic Manor spant de kroon met 75 minuten. Het is intussen 32 graden, no way dat we daar gaan tussen staan.

Indische, vegetarische lunch bij Tahitian Terrace en dan is het tijd voor onze volgende fastpass: Buzz Lightyear. Als we passeren aan Mystic Manor kriebelt het en vervoegen we toch de wachtrij van 60 minuten.
De castmembers roepen continu af om “due to the hot weather” niet te veel te plakken tegen die voor je. Raad die door de Chinezen achter ons in de wind wordt geslagen.
Een kleine 40 minuten later zitten we al in de attractie en van begin tot einde zit ik met mijn mond open en met kippenvel van kop tot teen. Wat een dark ride! Werkelijk de beste die ik al gedaan heb! En met veel leuke verwijzingen naar Phantom Manor :).

20130730-221554.jpg

Tom kickt mijn ass in Buzz, we pikken de waterparade mee, doen nog eens een single rider in Space Mountain en gaan kijken naar The Lion King musical. We verbazen er ons over dat we precies toch een dag kunnen vullen in Disneyland Hong Kong.
Ik had er niets van verwacht, maar het is echt wel een tof 1-dagspretpark.
Superdagje!

Voor de liefhebbers: mijn top 5, puur gebaseerd op het gevoel dat ik toen had, dus niet op attracties.

Mijn top 5 resorts:
– Walt Disney World, Orlando, USA: Ik zou er kunnen wonen, serieus. Mijn derde trip naar daar is al gepland. 🙂 Hoeft niet meer uitleg, just go!
– Disneyland Resort Paris, France: De meest complete parken met de beste, gedetailleerdste afwerking.
– Tokyo Disney Resort, Hong Kong: Meest extravagante, origineelste Resort. Je ziet dat er geld tegen aan gesmeten is.
– Disneyland Resort, Anaheim, USA: Zo slecht gelegen in tacky stad vol motels, doet veel afbreuk aan de magie, maar het blijft natuurlijk wel the original.
– Disneyland Hong Kong: Te klein, te weinig attracties maar charmant.

Mijn top 5 parken:
– Animal Kingdom, Orlando: Zo goed gethematiseerd dat je vergeet dat je in een pretpark bent.
– Disneyland Parc, Paris: Pure nostalgie, mooiste kasteel, top afwerking en verhalen.
– Disney Seas, Tokyo: Meest originele en extravagante Disney park. Must see!
– Disney’s Hollywood Studios, Orlando: Beste horeca, echte studiossfeer.
– Disney’s California Adventures, Anaheim: Beachy, sunny Californian feel die perfect paste bij onze rondreis door de westkust van de USA.

Een gedachte over “Hong Kong Disneyland

Merci voor je reactie!